Tiếng Anh 8 Unit 1 Vocabulary and listening: Fashion

THINK! Do you think that you can identify someone's personality or interests by the clothes they wear? Why / Why not? 1. Copy and complete the word-web with the words in the box. 2. Listen and check your answers to exercise 1. Think of more words to add to the web. 3. Work in pairs. Use the words in exercise 1 to describe the clothes of people in photos A-C. Where are they? 4. Listen to Sam talking to his friend Chloe about his holiday. Which photo is mentioned in the recording?

Sách giáo khoa lớp 9 - Chân trời sáng tạo (mới)

Tải pdf, xem online sgk lớp 9 mới đầy đủ các môn

Tổng hợp đề thi học kì 2 lớp 8 tất cả các môn - Chân trời sáng tạo

Toán - Văn - Anh - Khoa học tự nhiên

Lựa chọn câu để xem lời giải nhanh hơn

Think!

THINK! Do you think that you can identify someone's personality or interests by the clothes they wear? Why / Why not?

(Bạn có nghĩ rằng bạn có thể xác định tính cách hoặc sở thích của ai đó qua quần áo mà họ mặc không? Tại sao/ tại sao không?)

Lời giải chi tiết:

Well, I'm not sure whether I can know someone's personality just by looking at what he/she wears ot not, However, I think that we can partly identify someone’s interests by the clothes they wear. Based on the clothes they wear, I can know the colours that they like ( for instance, minimalist colours or vibrant colours), the style they follow such as girly style or tomboy style, classic style or trendy style and so on.

(Ồ, tôi thì không chắc lắm về việc liệu bản thân có thể biết được tính cách của ai đó chỉ bằng việc nhìn vào những gì anh ấy/cô ấy mặc hay không. Tuy nhiên, tôi nghĩ rằng chúng ta có thể phần nào xác định sở thích của ai đó qua quần áo họ mặc. Dựa vào quần áo họ mặc, tôi có thể biết được màu sắc mà họ yêu thích (màu sắc tối giản hay màu sắc rực rỡ), phong cách họ theo đuổi chẳng hạn phong cách nữ tính hay cá tính, phong cách cổ điển hay theo xu hướng và những thứ tương tự.)

Bài 1

1. Copy and complete the word-web with the words in the box.

(Sao chép và hoàn thành chuỗi từ vựng với các từ trong hộp.)

baggy  

blouse  

colourful  

shorts  

indigo

trainers  

hat  

jacket  

patterned  

shirt

knee-length

skirt  

scarf  

leggings  

trousers

Lời giải chi tiết:

CLOTHES (quần áo)

Top haft

(nửa trên)

Bottom haft

(nửa dưới)

Adjectives

(tính từ)

blouse: áo cánh

hat: mũ, nón 

jacket: áo khoác   

shirt: áo sơ mi

scarf: khăn quàng cổ

shorts: quần đùi, quần ngắn

trainers: giày thể thao  

skirt: váy (chân váy)

leggings: quần bó sát

trousers: quần, quần âu

baggy: rộng (thùng thình)

colourful: đầy màu sắc, rực rỡ

indigo: màu chàm, màu xanh lam đậm

patterned: hoa văn, họa tiết   

knee-length: dài đến đầu gối   

Bài 2

2. Listen and check your answers to exercise 1. Think of more words to add to the web.

(Nghe và kiểm tra câu trả lời của bạn trong bài tập 1. Nghĩ thêm nhiều từng vựng khác để thêm vào chuỗi.)

 

Lời giải chi tiết:

Top haft Bottom haft Adjectives

T-shirt (áo thun)

cap (mũ lưỡi trai)

sweater (áo nỉ dài tay)

cardigan (áo khoác len)

tie (cà vạt)

overcoat (áo măng tô)

pants (quần tây)

 jeans (quần bò)

 sock (tất ngắn)

shockpant (quần tất)

stylish/ fashionable (thời trang, phong cách)

leather (da)

cotton (bông) 

striped (kẻ sọc)

checkered (kẻ caro)

classic (đơn giản, cổ điển)

 close-fitting (vừa sát người)

old-fashioned (lỗi thời)

Bài 3

3. Work in pairs. Use the words in exercise 1 to describe the clothes of people in photos A-C. Where are they?

(Làm việc theo cặp. Sử dụng các từ trong bài tập 1 để mô tả trang phục của những người trong ảnh A-C. Họ ở đâu?)

Lời giải chi tiết:

Picture A: They were wearing red scarfs, black shirts and baggy shorts.

(Hình A: Họ đeo khăn trùm đầu màu đỏ, mặc áo màu đen và quần ống rộng.)

Picture B: The girls were wearing patterned blouses, knee - length skirts and socks. The boy was wearing a black jacket and trousers.

(Hình B: Những cô gái mặc chiếc áo cánh có họa tiết, mặc váy dài đến đầu gối và đi tất. Cậu bé mặc chiếc áo khoác màu đen và chiếc quần dài.)

Picture C: She was wearing an indigo jacket, a pink T-shirt and blue jeans.

(Hình C: Cô ấy mặc một chiếc áo khoác màu chàm, một chiếc áo phông hồng và chiếc quần bò màu xanh dương.)

Bài 4

4. Listen to Sam talking to his friend Chloe about his holiday. Which photo is mentioned in the recording?

(Hãy nghe Sam nói chuyện với bạn của anh ấy là Chloe về kỳ nghỉ của anh ấy. Bức ảnh nào được nhắc đến trong đoạn ghi âm?)


STUDY STRATEGY (Chiến lược làm bài)

Listening for specific information

(Lắng nghe những thông tin cụ thể)

1. Read the questions carefully.

(Đọc các câu hỏi một cách cẩn thận.)

2. Underline the important words.

(Gạch chân dưới những từ quan trọng.)

Phương pháp giải:

Bài nghe:

Chloe: Hi, Sam. I thought you were in Sa Pa! When did you come back?

Sam: I came back yesterday.

Chloe: I loved the photos you posted. What were you doing in Sa Pa?

Sam: We were visiting my dad for a couple of weeks - he's working there for six months. Check out this photo.

Chloe: Wow, those clothes are so strange. Did you make friends with these people?

Sam: No, I was walking down the path with my sister when we saw them. They saw my Manchester United shirt and they said a few words in English about football, so we started talking to them.

Chloe: What did you talk about?

Sam: Well, see the boy in the baggy trousers, a long jacket and a black shirt. His name was Giàng A Pó and he was really into football, so we talked about Vietnamese footballers. While I was talking to him, my sister was learning some Vietnamese words from the girls. The girls were wearing long indigo blouses over knee-length shorts. My sister thought their clothes were really eco-friendly.

Tạm dịch:

Chloe: Chào, Sam. Mình cứ tưởng bạn đang ở Sa Pa! Bạn trở về khi nào?

Sam: Mình đã trở lại ngày hôm qua.

Chloe: Mình thích những bức ảnh bạn đã đăng. Bạn đã làm gì ở Sa Pa?

Sam: Chúng mình đến thăm bố trong vài tuần – bố làm việc ở đó được sáu tháng. Hãy xem bức ảnh này.

Chloe: Wow, những bộ quần áo đó lạ quá. Bạn đã kết bạn với những người này à?

Sam: Không, mình đang đi trên đường với em gái thì nhìn thấy họ. Họ nhìn thấy chiếc áo Manchester United của mình và họ nói một vài từ tiếng Anh về bóng đá, vì vậy chúng mình bắt đầu nói chuyện với họ.

Chloe: Bạn đã nói về cái gì?

Sam: Chà, hãy xem cậu bé mặc quần rộng thùng thình, áo khoác dài và áo sơ mi đen. Bạn ấy tên là Giàng A Pó và rất mê bóng đá nên chúng mình đã nói về các cầu thủ bóng đá Việt Nam. Trong khi mình đang nói chuyện với bạn ấy, em gái mình đang học một số từ tiếng Việt từ các cô gái. Các cô gái mặc áo cánh màu chàm dài qua đầu gối. Em gái mình nghĩ rằng quần áo của họ thực sự thân thiện với môi trường.

Lời giải chi tiết:

Đáp án: Photo B. (Ảnh B)

Bài 5

5. Read the Study Strategy. Listen again and answer the questions.

(Đọc Chiến lược làm bài. Nghe lại lần nữa và trả lời câu hỏi.)

1. What country did Sam visit?

(Sam đã đến thăm đất nước nào?)

2. Who did Sam and his sister visit there?

(Sam và chị gái anh ấy đã đến thăm ai?)

3 What was the boy wearing?

(Cậu bé đã mặc gì?)

4 What were the girls wearing?

(Những bé gái đã mặc gì?)

Lời giải chi tiết:

1. He visited Việt Nam.

(Anh ấy đã ghé thăm Việt Nam.)

Thông tin: I thought you were in Sa Pa! 

(Tôi đã nghĩ bạn ở Sa Pa!)

2. They visited their dad.

(Họ đã thăm bố của họ.)

Thông tin: We were visiting my dad for a couple of weeks - he's working there for six months. 

(Chúng tôi đến thăm bố tôi trong vài tuần - ông ấy làm việc ở đó được sáu tháng.)

3. The boy was wearing baggy trousers, a long jacket and a black shirt.

(Bạn nam mặc quần dài ống rộng, áo khoác dài và áo sơ mi đen.)

Thông tin: Well, see the boy in the baggy trousers, a long jacket and a black shirt. 

(Chà, hãy xem cậu bé trong chiếc quần rộng, áo khoác dài và áo sơ mi đen.)

4. The girls were wearing long indigo blouses over knee-length shorts.

(Các cô gái mặc áo cánh màu chàm dài qua quần quần ngắn đến đầu gối.)

Thông tin: The girls were wearing long indigo blouses over knee-length shorts. 

Bài 6

USE IT!  Work in pairs. Choose a photo of a person in this unit and describe his/her clothes. Can your partner guess who he/she is?

(Làm việc theo cặp. Chọn ảnh của một người trong bài này và mô tả trang phục của người đó. Bạn của bạn có thể đoán anh ấy / cô ấy là ai không?)

This person is wearing glasses, a T-shirt and blue jeans.

(Người này đang đeo kính, mặc một chiếc áo phông và chiếc quần bò màu xanh dương.)

Lời giải chi tiết:

This person is wearing a brown jacket, a white shirt and a black bag.

(Người này đang mặc một chiếc áo khoác màu nâu, một chiếc áo sơ mi trắng và đeo chiếc túi màu đen.)

This person is wearing a pink plaid shirt and grey jeans.

(Người này đang mặc một chiếc áo sơ mi hồng kẻ sọc và một chiếc quần bò màu xám.)

  • Tiếng Anh 8 Unit 1 Language focus: Past continuous - Past simple and past continuous

    1. Complete the sentences from the listening on page 14 with the words in the box. Then choose the correct option in the rule. 2. Look at the picture. What were the people doing? Complete the sentences using the past continuous form of the verbs in the box. 3. Complete the questions using the past continuous form of the verbs in the box. Then ask and answer the questions with a partner. 4. Study sentences 1- 4. Then match them with rules a-d. Which tenses do we use in each sentence? How do you s

  • Tiếng Anh 8 Unit 1 Speaking: Expressing preferences

    THINK! Do you like shopping for clothes? Who do you go with? Where do you go? 1. Complete the dialogue with the phrases in the box. Then watch or listen and check. What does Hugo think of Sammy's trousers? Why is Hugo buying a shirt? 2. Cover the dialogue and circle the words in italics in the Key Phrases that Hugo and Sammy use. Watch or listen again and check. 3. Work in pairs. Practise the dialogue. 4. PRONUNCIATION: /u:/ and /ʊ/. Listen and repeat. Which sound, /u:/ or /ʊ/, has each word go

  • Tiếng Anh 8 Unit 1 Writing: A fact file

    THINK! When were your grandparents teenagers? What do you know about their teenage years? 1. Read the fact file. What things were popular in the eighties? Work in pairs. Tell your partner what was popular in the eighties using the phrases. 2. Read the fact file again and find the words for giving examples in the box. 3. Complete 1- 4 with the words from the box in exercise 2 and your own ideas. 4. USE IT! Follow the steps in the writing guide.

  • Tiếng Anh 8 Unit 1 Language focus: used to

    1. Study the sentences from the interview on page 12. Then choose the correct answers to complete the rules. 2. Complete the online article with the words in the box. 3. Look at the pictures of Michael in the past and Michael now. Use the ideas in 1 - 6 to write sentences about his life ten years ago. Use affirmative and negative forms of used to. 4. USE IT! Write true and false sentences about your past habits. Use affirmative and negative forms of used to and the words in the box. Work in pair

  • Tiếng Anh 8 Unit 1 Reading: Crazes

    THINK! How do crazes start? Who can make money from them? 1. Read the interview with an expert on crazes. What is the purpose of the article? 2. Read and listen to the interview again. Write questions for answers 1-5. 3. VOCABULARY PLUS - Use a dictionary to check the meaning of the words in blue in the text. 4. USE IT! Work in groups. Say what you think of the crazes in the interview. Take a vote on which is the silliest, the strangest and the most fun.

Tham Gia Group Dành Cho 2K10 Chia Sẻ, Trao Đổi Tài Liệu Miễn Phí

close